Menyampaikan dalam masa yang sama tuju pada diri sendiri. Aku juga pendosa.

Friday, June 6, 2014

AKU CUMA TERFIKIR ....

incik google
 



 Bismillah .

Salam alaik .

Okayy sebagai permulaan entry ini hanya luahan dari hati dan pemikiran aku . Mungkin isu yg agak sensitif atau berat untuk disampaikan .

Aku cume terfikir ...

Hm yea aku akui kite mempunyai fahaman yang berbeza . Tapi bile kite letak Islam dalam hati bukan kah fahaman kite akn jadi same ? Okayy mungkin ade yang tak faham . Aku selitkan perbualan aku dengan sahabat aku , cik qila .

Aku tak brape igt sgt . Aku amik yg point penting je okayy .

Aku : tahu pasal isu persatuan melayu murtad tuhh ? Isu tuhh dah lame tapi tak dibangkitkan . Kite pown baru tahu sbb kite tnye mmbe kite pasal bnda alahh tuh . Pastu mmbe kite ckp mostly ramai yg bertudung masuk dlm persatuan tuh . Wallahualam .

Cik qila : ouhh tahu .dah lme dah isu tuh kowd .

Aku : tah lha kite cume tak faham knpe fahaman diaorang tak sme mcm fahaman kite kite nie . I mean bnda tuhh dah mmg sah sah salah tapi masih jugak terlibat . Mestilah yg terlibat tuhh umur 20an bagai kan . Kite nie bru 19 tapi fahaman kite mengatakan bnda cmtu mmg salah . Diaorg hidup lagy lame dri kite tak kn diaorang tak dpt bezakan kowd .

Cik qila : okayy kite tanye atien , knpe ade org melayu dan Islam ade yg pakai tudung dan ade yg tak pakai tudung ? Haa basic nya dri situ lahh .

Aku : hm yg tuh lain kes lha . *mengeluh berat*

Cik qila : yea kite faham kekonfiusan atien skrg nie haha . Hm semua nie sbb diaorang terpengaruh . Diaorang mcm nk knl Islam tapi diorang salah pilih jalan . Mcm syiah suma tuhh . Dan ini salah satunya agenda yahudi . Dalam al quran pown ade sebut org kafir tak kan berhenti selagi umat Islam tak ikut diaorang .

Aku : tapi hm entah lah . Kite masih tak faham .


Okayyy . Aku tak igt dahh ape dialog seterusnyaa tapi itu pown sedikit sebanyak dah buad korang pening kowd haha . Sampai skrg aku masih konfius kurang faham etc . Aku rase sedih pown ade . Sedih bile mne kalau korang perasaan org melayu yg ade title Islam sendri menjatuhkan Islam hm . Cik qila ade ckp kerajaan Uthmaniyah yg gahh tuh pown dijatuhkan oleh org Islam sndri . Mcm mne eak nk ckp . Bile pemimpin tak mengikut cara Islam sedikit sebanyak boleh mempengaruhi masyarakat . sedikit sebanyak masyarakat mudah terpengaruh and yahudi pown meluaskan kuasa mereka . aku bersyukur pemimpin kita melayu dan ada title Islam . cume hm itu lahh . takpe lahh kite doakan supaya diberi hidayah untuk lebih kuad memperjuangkan Islam . kalau korang pernah terfikir , manusia sibuk menjatuhkan orang lain sibuk menggulingkan orang lain tapi ada tak kite berusaha untuk mendoakan dia supaya diberi hidayah ? think !

entah lah . aku ade lah jugak tanye cik qila . kite nak buad ape je . doa ? itu je kowd yg mmpu buad . yea . doa senjata orang mukmin . selain tuh ? menyampaikan ? memperbetulkan balik pemikiran orang terhadap Islam ? hm hm cik qila jawab "ya" . dia cakap kite kene tarbiyahh kene banyak membaca . hm yea . kite mmg kene banyak membaca . skrg aku dah terdorong nak beli buku pasal benda nie suma . syiahh , yahudi , dajal semua tuhh . hari tuhh aku ade beli buku pasal wabak pluralisme . di mana pluraisme nie menganggap semua agama adalah sama termasuk agama Islam . sedangkan agama Islam itu lebih tinggi darjatnya . hm aku tak nak cakap bnyk pasal wabak nie sebab aku belum habis bace lagyy buku tuhh .

aku tahu ramai lagyy yang tak perasan yang sebenarnya Islam di Malaysia di serang dengan cara halus . mereka menyerang melalui pemikiran kita kalau korang perasan thats y ramai yg terpengaruh . alaa kire macam musuh dalam selimut , gunting dalam lipatan lahh . kite tak nampak musuh depan mata and we ignore it . and certain people follow them. sebab ape ? kesenangan ? tiada peraturan ? *sigh* cube bayang kalau kite dekat gaza , syiria di mana orang Islam di serang dgn bom , ditembak semua tuhh . musuh tuhh sah sah kite nampak depan mata . adakah kite akan ignore jugak ? tidak kan . sebab ? yelahh mesti lah kite nak selamat and mestilah berusaha mencari jalan untuk selamat . adakah kite akan follow musuh tuhh ? off course lah tak . yelaa tak kan nak follow org jahat . orang yg mungkin telah bunuh parents kite . 

nampak tak perbezaan ?

okayy aku tak nak cakap banyak sangat sebab aku sendiri pown kurang ilmu . 

last words dari aku , kita ini umat akhir zaman . kalau bukan kita yang memperjuangkan Islam nak harapkan siapa lagyy ? sanggup tengok agama Islam jatuh ? sedangkan Islam itu agama yang indah . orang kafir sah sah ke neraka tapi kite orang Islam masih diberi peluang untuk memilih neraka atau syurga . dan semestinya ramai inginkan syurga .

fikirlah ..

sedang kan pada zaman Rasulullah . hanya bape ratus orang sahaja yang mengikut baginda tapi mereka berjaya kalahkan Quraisy dan berlakunya pembukaan Mekah . nampak tak semangat mereka memperjuangkan Islam . kite nie ? di Malaysia yang mmg negara Islam mempunyai berbillion juta rakyat Islam tapi hanya segelintir saja memperjuangkan Islam . yang lain ? haihhh . 

moga moga kalian sedar yang kite wajib dan perlu untuk menegakkan dan memperjuangkan Islam . asiff jika aku ada tersalah biara dan fakta yang aku bagi or pendapt aku ade yg salah . yang menulis ini sering melakukan kesilapan . maaf tulus dari hati . perbetulkan apa yang salah . end .

pesanan penaja : maaf jika entry nie panjang dan buad kalian tak faham . boleh bertanya kalau tak faham . dan jika saya tidak dapat menjawabnya tanya lah yang lebih arif . asiff jiddan .

No comments:

Post a Comment